Online werkplek

De Online Werkplek is software die als een online dienst wordt aangeboden. U hoeft de Online Werkplek software niet aan te schaffen. U sluit voor de Online Werkplek een contract af voor een vast bedrag per maand voor het gebruik en de ondersteuning. De Online Werkplek wordt door Uny IT voor u geinstalleerd, beveiligd en onderhouden, zodat u zich daar geen zorgen over hoeft te maken. De naam van online Werkplek zegt genoeg: Simply4U Online Werkplek

Simply4U

feed-image RSS Feed
de_werkplek.png
ACTIE! Gratis VoIP bij uw Online Werkplek Afdrukken
Uny IT en de pers
Geschreven door Henry Houet   
Dinsdag 20 Maart 2012 15:50

Om de herfst van 2013 goed te beginnen biedt UnyIT de Online Werkplek aan met een gratis VoIP aansluiting.

 

Voordelen van Hosted VoIP

 

Hosted VoIP biedt een groot aantal voordelen:

  • Tijdwinst/hogere efficiency, doordat de telefonie gekoppeld kan worden met applicaties. Hierdoor is het mogelijk om alle gegevens van de bellende persoon of instantie direct op uw pc of laptop te zien;

  • Betere bereikbaarheid van medewerkers, ook buiten kantoor, doordat middels een laptop alle mogelijkheden beschikbaar zijn die u ook op uw bureautoestel beschikbaar hebt;

  • Flexibel: het opvoeren van nieuwe gebruikers is zeer eenvoudig;

  • Lagere telefoonkosten: de kosten voor onderling bellen binnen en tussen vestigingen zijn nihil. De telefoonkosten voor telefoneren kunnen met 30 tot 35% dalen. Dit geldt ook voor internationaal bellen.

 

Mogelijkheden van Hosted VoIP

Hosted VoIP biedt de volgende mogelijkheden:

  • Telefonie;

  • Telefonisch vergaderen;

  • Faxen ontvangen per mail;

  • Voicemail als mail ontvangen;

  • Integratie met de PC, laptop en applicaties, zoals Outlook en CRM;

  • Integratie met mobiele telefoon;

  • Busy lamp fields: u kunt zien welke collega’s in gesprek zijn, ook als u onderweg bent;

  • Telefonisch bereikbaar op eigen telefoonnummer via internet waar u maar wilt;

  • Pinnen voor ondernemers, dus geen extra telefoonlijn nodig voor winkeliers.

Meer informatie over onze herfstaanbieding?
 

Voor meer informatie kunt u bij Uny IT B.V. terecht door middel van het invullen van een aanvraagformulier, het versturen van een email naar Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken   Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken of eenvoudigweg door ons te bellen: 073 - 737 00 13.

Wilt u meer weten over VoIP, klik dan hier en lees dan ons artikel over VoIP.

 
VOIP en MKB artikel Afdrukken
Markt ontwikkelingen
Woensdag 03 Juni 2009 19:52

Voice Over IP, kortweg VoIP genoemd is niets anders dan telefonie over een datanetwerk, oftewel telefonie over het internet. VoIP is binnen middelgrote en grote ondernemingen inmiddels uitgegroeid tot een algemeen geaccepteerde en veelbelovend toegepaste oplossing voor telefonie. De markt is klaar om Voice Over IP grootschalig aan te bieden voor het MKB. Mede met het oog op de trend van flexibelere werkplekken, zoals thuiswerken en werken op meerdere locaties kan Voice Over IP een belangrijke rol gaan spelen. Dit artikel gaat kort in op de voor- en nadelen van VoIP en van de Online Telefooncentrale van Uny IT als oplossing.


Voordelen van VoIP

Kosten

De kosten van VoIP telefonie liggen beduidend lager dan bij traditionele telefonie. Telefoneren tussen vestigingen is gratis, zelfs naar vestigingen in het buitenland. Tevens is het telefoneren met relaties welke een VoIP oplossing bij dezelfde provider hebben afgesloten vaak ook gratis. Bovendien zijn met name de internationale telefoonkosten veelal aanzienlijk lager.

Bereikbaarheid door locatie onafhankelijkheid

Analoge telefonie is gekoppeld aan een fysieke locatie, terwijl VoIP gekoppeld is aan een VoIP account. Dit account is locatie onafhankelijk. VoIP maakt het werken op afstand makkelijker. De gebruiker van het VoIP account krijgt een eigen nummer toegewezen waarmee bereikbaarheid op iedere willekeurige werkplek mogelijk is. Doordat VoIP niet locatie afhankelijk is maar account afhankelijk, wordt de bereikbaarheid van medewerkers vergroot. De medewerker hoeft slechts in te loggen op zijn of haar account op het internet om bereikbaar te zijn. Klanten merken niet eens dat medewerkers niet op de zaak aanwezig zijn, maar telewerken vanaf thuis of vanaf een andere locatie, bijvoorbeeld in het buitenland. In combinatie met een VoIP centrale is het zelfs mogelijk dat een telefoniste op een (hoofd)vestiging door kan verbinden naar een willekeurige medewerker waar dan ook ter wereld die aangemeld is op de VoIP centrale met zijn of haar account.

Integratie

VoIP kan reeds in diverse applicaties geïntegreerd worden zoals in Customer Relationship Management Applicaties ( CRM ) en Enterprise Resource Planning Systemen ( ERP ). VoIP kan zelfs op digitale ( webbased ) adresboeken aangesloten worden.

Nadelen VoIP

Betrouwbaarheid

Het bestaande telefonienetwerk (PSTN) is een betrouwbaar solide netwerk, dat zelden problemen kent. VoIP scoort qua betrouwbaarheid minder, omdat er meer afhankelijkheden mee gemoeid zijn. Voorbeeld: VoIP telefoon die aangesloten dient te zijn op internet. Hierbij kan de internetverbinding een factoren zijn die de betrouwbaarheid kan beïnvloeden. De stabiliteit van VoIP was in het verleden nogal eens onbetrouwbaar. Inmiddels benadert de betrouwbaarheid van VoIP echter de betrouwbaarheid van het bestaande telefonie netwerk. Internetverbindingen worden ook steeds stabieler. Er bestaat reeds de optie om bij internetproviders een Service Level Agreement ( SLA ) af te sluiten. Een SLA is een dienstverleningsovereenkomst met uw internetprovider. De internetprovider geeft hiermee, tegen betaling van een vergoeding, een garantie over de beschikbaarheid van uw internetverbinding. Door gebruik te maken van een online telefooncentrale, oftewel Hosted VoIP kunt u de risico’s tot een minimum beperken.

Virussen

Met VoIP loopt u, net zoals bij alle vormen van digitaal verkeer, risico op virussen. Iets waar u met het bestaande telefonienetwerk geen last van heeft. Door het installeren van een goede virusscanner kan dit nadeel echter tot een minimum beperkt worden. Indien u overstapt op een Online Telefooncentrale van Uny IT regelt Uny IT de beveiliging en kan het risico op virussen tot een minimum beperkt worden.

Efficiency

Doordat internetverbindingen en VoIP over dezelfde datalijn lopen, kan het zijn dat het gebruik van het internet (middels surfen op het internet en het tegelijkertijd telefoneren) tot een overschrijding van uw bandbreedte leidt, oftewel een capaciteitstekort op uw verbinding. Het gevolg hiervan is dat uw telefonische verbinding in kwaliteit afneemt, of zelfs verbroken wordt. Door over te stappen op een Online Telefooncentrale bent u van dit probleem af. Uny IT regelt een gegarandeerde bandbreedte op de server voor uw telefonie, zodat u te allen tijde kunt bellen, zonder in de capaciteitsproblemen te komen. Uw surfgedrag wordt door ons losgekoppeld van het gebruik van de telefoon.

Online Telefooncentrale

Uny IT kan klanten een Online Telefooncentrale aanbieden, ook wel Hosted VoIP genoemd. Deze Online Telefooncentrale wordt door Uny IT speciaal ingericht naar de wensen van de klant. Met andere woorden: de Hosted Online Telefooncentrale wordt geconfigureerd naar het telefoniegebruik dat past bij de klant.

Voordelen Online Telefooncentrale

Gereserveerde bandbreedte voor uw telefonie

Een belangrijk kenmerk van de Online Telefooncentrale van Uny IT is dat Uny IT ruimte op de server reserveert speciaal ten behoeve van de klant, zodat deze een gegarandeerde bandbreedte heeft voor telefonie. De bandbreedte is afhankelijk van het telefoniegedrag van de klant. Afhankelijkheden hierin zijn het aantal accounts, het gemiddelde gebruik van telefonie en de verdeling van het gebruik over de (werk)dagen.

Integratie met andere oplossingen van Uny IT

Uny IT levert diensten om een werkplek op afstand te creëren, wat inhoudt dat u uw werklocatie loskoppelt van de inrichting van uw pc of laptop. Waar u ook bent, u kunt overal ter wereld werken, zolang u maar de beschikking heeft over een internetverbinding. Zo levert Uny IT een werkplek op afstand, met standaard daarbij hosted exchange en hosted office, met onder andere de bekende software pakketen Word, Excel, Powerpoint en Outlook. De Online Telefooncentrale kan binnen deze werkplek op afstand geïntegreerd worden, zodat u uw telefonieoplossing altijd en overal mee naartoe kunt nemen, waar dan ook ter wereld.

Korte lijnen naar Support

Indien u zaken doet met Uny IT bent u verlost van de moeilijk bereikbare helpdesk van uw traditionele telefonieprovider, waar u eeuwig in de wacht gezet wordt en waar u talloze malen uw probleem aan weer iemand anders moet uitleggen, alvorens uw problemen verholpen worden. Door zaken te doen met Uny IT kiest u voor korte communicatiekanalen, heldere afspraken en goede, snelle support met betrekking tot problemen.

HIP Receptionist VIDEO

HIPPER Thuis VIDEO

Meer Informatie?

Voor meer informatie kunt u bij Uny IT B.V. terecht door middel van het invullen van een aanvraagformulier, het versturen van een email naar Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken   of eenvoudigweg door ons te bellen: 073 - 737 00 13.

Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken

 
Simply4U in mijn organisatie Afdrukken
Klant aan het woord
Geschreven door Roos Kapteijns   
Vrijdag 17 Oktober 2008 10:33

Ik werk voor een kleine non-profit organisatie, waarbij ik het enige personeelslid ben en naast mij 25 vrijwilligers werken. Normaal gesproken houden we ons bezig met het behartigen van de belangen van mensen met een handicap en hebben daarvoor een kantoor met twee werkplekken ter beschikking. Daarbij werk ik op onregelmatige tijden ook vanuit huis.


Server

En toen op een ochtend was de stroomvoorziening plotseling afgesloten en gaf de server, die ik onder mijn bureau had staan, het op. Het was voor mij, een ondeskundige op het gebied van computers, niet meer mogelijk om de computerbestanden, outlook en het adresbestand te bereiken. Door deze stroomuitval kon ik die dag mijn werkzaamheden niet meer doen en verloor ik in principe een hele dag, waarin ik allerlei kantoorwerk had gepland.

Omdat ik UnyIT al ken vanuit een andere situatie ( mijn zoon is met hen in contact gekomen tijdens zijn afstudeeropdracht) wist ik dat er mogelijkheden bestonden voor onze organisatie om via hen contracten af te sluiten om onze back-ups te maken en ook gebruik te maken van hun server en helpdesk.

Na een telefoonronde met ons bestuur om op deze manier te gaan werken, kreeg ik groen licht om UnyIT in te schakelen en gebruik te gaan maken van Simply4U.

En precies zoals het wordt uitgesproken: het is erg simpel voor mij. Binnen twee werkdagen was de server door Uny IT BV bij mij opgehaald en alle bestanden overgezet en dat terwijl ik bang was dat alle gegevens verloren waren gegaan.

Simply4U

Sinds die dag maak ik dan ook dankbaar gebruik van Simply4U, overdag op kantoor, maar ook ’s-avonds vanuit thuis. Het komt nogal eens voor dat ik door afspraken buiten de deur niet op mijn werkplek kom en er wel direct gereageerd moet worden op e-mail. Juist doordat we zo’n kleine organisatie zijn, komt er veel werk bij mij terecht. Het is nu zelfs mogelijk voor mijn bestuursleden om in te loggen en vanuit elke plek de computerwerkzaamheden te kunnen overnemen. Ook ik ben in staat om vanuit een ander adres simpel in te loggen en alle informatie meteen ter beschikking te hebben. Dat is voor mij het einde van het meenemen van allerlei memorysticks ( ik had er inmiddels drie in gebruik en nog had ik niet altijd bij me wat ik hebben moest). Ik hoef nu ook niet meer te bedenken wat ik over moet zetten of naar mezelf moet mailen.

Het aanvragen van een extra e-mailaccount was binnen 2 uur geregeld. Een telefoontje om dit te bewerkstelligen was voldoende en dat terwijl mij dat voorheen bijna een halve werkdag gekost zou hebben. Niet in de laatste plaats omdat ik er zelf totaal geen verstand van heb.

Helpdesk

De helpdesk is een verhaal apart. Natuurlijk heb ik gebruikt gemaakt van zowel e-mail als de telefoon om hulp te krijgen Ik heb mijn vragen gemaild en binnen 10 minuten was er antwoord of kwam er een telefoontje terug. Na toestemming om te "’shadowen"’ kan ik achterover leunen en kijken hoe ze, vanaf hun werkplek, het roer tijdelijk even overnemen en het probleem bij mij opsporen.

Ook het bellen naar 073 - 737 00 13 geeft direct contact met een van de medewerkers van Uny IT, die er dan direct zorg voor dragen dat ik mijn vraag kan stellen. Het is nog niet voorgekomen dat men het antwoord schuldig moest blijven.

Naast al deze voordelen hoef ik me ook niet druk meer te maken over het aankopen van nieuwe tekstverwerkingsprogramma’s of nieuwe licenties. Alles wordt nu voor mij geregeld en het enige dat we nog zelf moeten doen is het betalen van de facturen voor deze service. Dat laatste heeft de organisatie graag voor mij over om zo’n relaxte werkomgeving te creëren.

Roos Kapteijns
Gehandicapten Platform 's-Hertogenbosch

 
<< Begin < Vorige 1 2 Volgende > Einde >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
powered by Uny IT B.V.